קידום אתרים אורגני בגוגל seo או בשמו המלא
Search Engine Optimization
הינו תהליך שהמותג חייב לעבור כדי להופיע בביטויים רלוונטיים במנוע החיפוש.
כך נראית תוצאה אורגנית במנוע החיפוש google.
לא מדובר פה בקמפיין ממומן ולכן כל קליק לא עולה לכם כסף בשונה מקידום ממומן. ככל שהאתר שלכן יתקדם במנוע החיפוש כך תוכלו לחסוך בתקציבי פרסום או שתוכלו להשתמש בתקציב הזה לערוצי פרסום נוספים שיכולים להעלות את האמינות למותג שלכן.
אם את לא שם את לא קיימת. אם אין לך קמפיין באוויר אף אחד לא יוכל למצוא אותך. לא חבל?
בקידום אורגני יש לנו את היכולת לכתוב על טרנדים ונושאים שמעניינים את הקהל שלנו כדי שנוכל להגיע אליהם בדרך עקיפה. נחזק את אמון המותג מול הקהל ובסופו של יום נגרום להם להבין שאנחנו המותג המדויק עבורם.
גולש לא יכנס לאתר אם לא חיפש חיפוש מדויק בגוגל, גולש שמחפש ביטוי מסוים במנוע החיפוש מצפה לקבל את התוצאה אליה הוא התכוון ולכן הוא יוזר ממוקד יותר שיוביל לרכישה מהירה יותר.
ישנם גולשים שלא יכנסו לתוצאות ממומנות כדי ״שלא ימכרו להם״ ולכן הם יבחרו להכנס לתוצאות אורגניות ושם לבצע את הרכישה. הרכישה מגיעה ממקום של בחירה ולא של ״כפייה״.
סוקרת את האתר
מפיקה דוח טכני לאתר
מבצעת מחקר מתחרים ומחקר נישה (יכול להיות שחסר לכן דיוק)
מבצעת מחקר מילות מפתח
בונה תכנית אסטרטגית עם פוטנציאל כניסות אורגניות לאתר
יוצרת מסמך טרגוט ייעודי לאתר הכולל מילות מפתח
דוח שיפור יחס המרה לאתר
לחצי כאן >
התהליך מתאים למותגים בינוניים וגדולים שסולקים בחודש החל מ – 50k ומעלה.
אני עובדת עם מותגים קטנים אך בהיקפים אחרים. ניתן לקבוע איתי פגישת ייעוץ ממוקדת – לקביעת פגישה לחצי כאן
שיפור יחסי המרה בחנות אונליין מושג באמצעות מספר פעולות ממוקדות: ניתוח חווית המשתמש וביצוע התאמות במבנה האתר ובתוכן, ביצוע בדיקות A/B כדי לבחון גרסאות שונות של עמודי המוצר והעמודים המרכזיים, שיפור התהליך הקניה והפיכתו לפשוט ונוח יותר, וכן בניית אמון באמצעות ביקורות, המלצות ואבטחת מידע. בנוסף, יש לשים דגש על יצירת הצעות ערך ברורות והנעה לפעולה אפקטיבית.
מעקב מתמיד אחר ביצועי האתר חשוב כדי להבין אילו פעולות קידום עובדות ואילו דורשות שיפור. באמצעות כלי אנליטיקה כמו Google Analytics ניתן לנתח את התנהגות המבקרים באתר, לזהות בעיות ולראות אילו עמודים ומוצרים מצליחים להמיר יותר. כך ניתן לבצע שיפורים והתאמות באסטרטגיה השיווקית, להימנע מבזבוז משאבים על פעולות שלא מניבות תוצאות ולמקסם את ההשקעה בקידום האורגני ובשיפור יחסי ההמרה.
קידום אתרים אורגני (SEO – Search Engine Optimization) הוא שם כולל למגוון פעולות שמטרתן לשפר את מיקום האתר שלכם בתוצאות החיפוש הטבעיות (ה"אורגניות") של מנועי חיפוש כמו גוגל. בניגוד לפרסום ממומן שבו אתם משלמים על כל קליק, קידום אורגני מתמקד בשיפור האתר כך שמנועי החיפוש יזהו אותו כרלוונטי וסמכותי לנושאים ספציפיים, ויציגו אותו במיקומים גבוהים יותר באופן טבעי.
זהו תהליך ארוך טווח, מתמשך ודינמי, הדורש הבנה עמוקה של איך מנועי חיפוש עובדים, מה הגולשים מחפשים, ואיך ליצור תוכן איכותי וחווית משתמש מעולה. המטרה היא להביא תנועה איכותית לאתר – גולשים שמחפשים בדיוק את מה שיש לכם להציע.
כדי להבין טוב יותר את ההבדלים, הנה טבלה המשווה בין שני סוגי הקידום המרכזיים:
מאפיין | קידום אורגני (SEO) | קידום ממומן (PPC / Google Ads) |
עלות | השקעה בזמן, משאבים ומומחיות. לא משלמים לגוגל על קליקים. | תשלום על כל קליק (PPC) או חשיפה. |
טווח זמן | תהליך ארוך טווח (חודשים-שנים), תוצאות מצטברות. | תוצאות מיידיות – החל מרגע עליית הקמפיין. |
מיקום | תוצאות טבעיות/אורגניות מתחת למודעות הממומנות. | ראש תוצאות החיפוש (מודעות מסומנות). |
שליטה | פחות שליטה ישירה על המיקום המדויק, תלוי באלגוריתם. | שליטה מלאה על תקציב, מילות מפתח, ומיקומים (על בסיס תחרות). |
אמינות | נתפס כאמין יותר על ידי הגולשים (המלצה של גוגל). | נתפס כפרסום, אם כי יעיל מאוד. |
תנועה | תנועה איכותית ומתמשכת לאורך זמן. | תנועה מיידית, נפסקת כשנגמר התקציב. |
השפעה על המותג | בונה סמכות, אמינות ונראות לטווח ארוך. | מגביר חשיפה ומודעות מיידית. |
תחזוקה | דורש תחזוקה שוטפת, עדכונים, וניטור. | דורש ניהול ובקרה שוטפים של הקמפיינים. |
קידום אורגני הוא עמוד התווך של נוכחות דיגיטלית חזקה, והוא קריטי להצלחת כל עסק בעידן הנוכחי. הנה כמה סיבות מדוע כדאי לכם להשקיע בקידום אורגני לאתר שלכם:
אמינות וסמכות מול גולשים: כשאתם מופיעים בתוצאות הראשונות של גוגל באופן אורגני, הגולשים תופסים אתכם כאמינים ומומחים בתחומכם. הם מבינים ש"הרווחתם" את המקום הזה בזכות תוכן איכותי ורלוונטי, ולא רק בזכות תשלום. זה בונה אמון ומותג חזק לאורך זמן.
תנועה איכותית ומתמשכת: גולשים שמגיעים אליכם מחיפוש אורגני הם לרוב גולשים בעלי כוונת רכישה או עניין גבוהים. הם חיפשו פתרון לבעיה מסוימת, והאתר שלכם הופיע כמענה. זו תנועה שממשיכה לזרום לאורך זמן, גם ללא השקעה כספית ישירה על כל קליק.
חיסכון בעלויות בטווח הארוך: אמנם קידום אורגני דורש השקעה ראשונית בזמן ובמשאבים, אך ברגע שהאתר שלכם מתמקם גבוה, אתם נהנים מחשיפה ותנועה בחינם (כלומר, ללא תשלום לגוגל על כל קליק). בניגוד לפרסום ממומן, שבו ברגע שמפסיקים לשלם – התנועה נפסקת.
חווית משתמש משופרת: קידום אורגני לא עוסק רק במנועי חיפוש; הוא עוסק גם (ורובו) בשיפור חווית המשתמש באתר. אתר מהיר, מותאם למובייל, עם תוכן איכותי וניווט נוח – לא רק שמשפר את ה-SEO, אלא גם הופך את האתר למקום נעים ויעיל עבור הגולשים שלכם, מה שמתורגם בסופו של דבר ליותר המרות.
התאמה לעולם המשתנה: אלגוריתמי גוגל מתפתחים כל הזמן, וקידום אורגני דורש התעדכנות מתמדת. מי שעושה SEO נכון, נשאר בחזית הטכנולוגית והשיווקית, ומבטיח שהאתר שלו ימשיך להיות רלוונטי ומוצלח לאורך שנים.
הפיכת העסק למותג בעיני מנועי החיפוש: כשאתם מבצעים קידום אורגני בצורה עקבית ומקצועית, אתם לא רק משפרים את הדירוג של עמודים ספציפיים – אתם בונים סמכות ואמינות דומיין (Domain Authority) בעיני מנועי החיפוש. גוגל לומד לזהות את האתר שלכם כמקור מידע מהימן ורלוונטי בתחומכם, ממש כמו מותג מוכר ואמין בעולם הפיזי. זה אומר שעם הזמן, עמודים חדשים שתעלו יאונדקסו מהר יותר, יהיה לכם קל יותר להתברג בביטויים תחרותיים, והנוכחות הכוללת שלכם במרחב הדיגיטלי תתחזק משמעותית.
לסיכום, קידום אורגני הוא השקעה אסטרטגית לטווח ארוך בנוכחות הדיגיטלית שלכם. הוא בונה את יסודות המותג, מביא תנועה איכותית ויוצר יתרון תחרותי משמעותי בעולם שבו כולם מחפשים בגוגל.
אני רוצה לקחת את המותג שלי לשלב הבא!
אני יודעת שאין לך זמן לבזבז – אז בקצרה: כן, גם כאן יש קוקיז כדי שהאתר יעבוד חלק, יתאים לך תוכן, וישאיר אותך בעניינים.
לפרטים המלאים – מדיניות פרטיות