אם את עומדת לפתוח את מותג החלומות שלך או שכבר פתחת אותו חשוב שתדעי שאין קסמים.
אם את יזמית בליבך את יודעת שהדרך לפסגה לא פשוטה, היא כרוכה בהמון מכשולים, עליות ירידות וגם בהרבה תובנות שיעזרו לך בהמשך להיות היזמית שתמיד חלמת עליה.
כדי לקדם מותג בצורה דיגיטלית (ולא משנה באיזו נישה את נמצאת) עלייך להכיר את מגוון ערוצי הפרסום שקיימים נכון לכתיבת תוכן זה (ספטמבר 2024).
אני כותבת את התוכן הזה כדי לעשות לך סדר, בין אם המותג שלך באוויר או לא חשוב שתכירי את ערוצי הפרסום הבאים :
- קידום אורגני SEO – או בשמו המלא, Search Engine Optimization. הכוונה היא לקידום במנועי החיפוש. בקידום אתרים אורגני המותג שלך עובר דרך, ברגע שהאתר שלך עולה לאוויר הוא נמצא בנקודת ה – 0 אין לו כרגע תוצאות אורגניות במנוע החיפוש והמטרה היא לטפס למעלה ולהגיע לתוצאות הראשונות במנוע החיפוש הנחשק של גוגל.
תוצאה אורגנית במנוע החיפוש כשמה כן היא א-ו-ר-ג-נ-י-ת המותג שלך יהיה שם כל עוד ימשיך להיות רלוונטי בביטוי אותו הגולשת תחפש.
לדוגמא : אם את מוכרת בעסק שלך ״נעלי סניקרס״ את תרצי להופיע בתוצאות החיפוש בביטויים שונים כגון : ״נעלי סניקרס״ ״נעלי סניקרס לגברים״ ״נעלי סניקרס לנשים״ התוצאה שתקבלי במנוע החיפוש תהיה זמינה לגולשות ולגולשים שחיפשו את אותו הביטוי.
היתרון הוא שהתוצאה שקיבלת לא ממומנת ולכן כל קליק שיוביל לאתר המותג שלך יהיה לגמרי בחינם.
כדי להגיע לתוצאות תצטרכי להעזר בשירותים של מקדמ/ת אתרים אורגני או ללמוד את הכללים לגמרי בעצמך כדי שאתר המותג שלך יופיע בתוצאות אלו.
דוגמא לתוצאה אורגנית במנוע החיפוש
- קידום ממומן PPC – או בשמו המלא, Pay per click. הכוונה היא לקידום במנועי החיפוש בתשלום.
קידום ממומן בגוגל, או בשמו המקצועי PPC (Pay-Per-Click), הוא שיטת פרסום שבה את משלמת לגוגל בכל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלך. המודעות האלה מופיעות בראש תוצאות החיפוש בגוגל, וגם במקומות אחרים ברשת כגון: מגזינים ואתרי תוכן.
לדוגמא : אם את מוכרת בעסק שלך ״נעלי סניקרס״ את תרצי להופיע בראש תוצאות החיפוש (שם לרוב תמצאי מודעות ממומנות).
היתרון המובהק של הקידום הממומן הוא תוצאה מהירה בניגוד לקידום אורגני שיכול לקחת זמן, קידום ממומן יכול להביא תוצאות מיידיות. ברגע שהקמפיין פעיל והמודעות מאושרות המותג שלך יתחיל להופיע בתוצאות החיפוש.
דוגמא לתוצאה ממומנת במנוע החיפוש
- רשתות חברתיות (מטא – פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, פינטרסט, לינקדאין, יוטיוב)
- פייסבוק: היא הרשת החברתית הגדולה בעולם, עם למעלה מ-2.9 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים. (אני מאוד מקווה שהנתון הזה הדליק אצלך נורה אדומה, המותג שלך לא יכול לאפשר לעצמו לא להיות שם). פייסבוק מאפשרת למשתמשים ליצור פרופילים, לשתף תוכן (פוסטים, תמונות, סרטונים), להתחבר עם חברים ובני משפחה, ולהצטרף לקבוצות וקהילות. פייסבוק היא פלטפורמה מגוונת שמתאימה למגוון רחב של מטרות, כולל שיווק, פרסום, שירות לקוחות ובניית קהילה.
- אינסטגרם: היא רשת חברתית מבוססת תמונות וסרטונים עם למעלה מ-1.4 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים. אינסטגרם היא פלטפורמה ויזואלית שמתמקדת באסתטיקה ויצירתיות.
היא פופולרית במיוחד בקרב צעירים ומותגים שרוצים לבנות מותג חזק ולהתחבר לקהל שלהם בצורה אותנטית. - טיקטוק: רשת חברתית מבוססת סרטונים קצרים עם למעלה ממיליארד משתמשים פעילים חודשיים. טיקטוק היא פלטפורמה דינמית וטרנדית שמתמקדת בבידור ויצירתיות. היא פופולרית במיוחד בקרב בני נוער וצעירים, ומהווה כלי שיווקי אפקטיבי למותגים שרוצים להגיע לקהל צעיר.
- פינטרסט: רשת חברתית מבוססת תמונות שמאפשרת למשתמשים לשמור ולארגן תמונות ("פינים") בנושאים שמעניינים אותם. פינטרסט היא פלטפורמה ויזואלית שמתמקדת בהשראה ויצירתיות. היא פופולרית במיוחד בקרב נשים ומותגים שרוצים להציג את המוצרים שלהם בצורה אסתטית ומושכת.
- לינקדאין: רשת חברתית מקצועית עם למעלה מ-830 מיליון משתמשים. לינקדאין היא פלטפורמה שמתמקדת בקשרים עסקיים ופיתוח קריירה. היא מאפשרת למשתמשים ליצור פרופילים מקצועיים, להתחבר עם קולגות ושותפים עסקיים פוטנציאליים, לחפש עבודה ולשתף תוכן מקצועי.
- יוטיוב: פלטפורמת שיתוף וידאו הגדולה בעולם, עם למעלה מ-2.5 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים. יוטיוב מאפשר למשתמשים להעלות, לצפות ולשתף סרטונים מכל הסוגים. יוטיוב היא פלטפורמה מגוונת שמתאימה למגוון רחב של מטרות, כולל שיווק, פרסום, חינוך ובידור.
חשוב שתדעי שכל פלטפומה יכולה להתאים לקהל יעד שונה. זה ידרוש ממך בניית אסטרטגיה מדויקת לכל פלטפורמה וניהול נכון של קהילה.
שיווק באמצעות רשתות חברתיות דורש זמן, השקעה ותקציב אך אלו כלים שיכולים למצב את המותג שלך כמה רמות מעל המתחרים ולכן לא הייתי מוותרת על זה.