שיווק דיגיטלי: למה, איך, מתי ומה הקשר לקורונה?
הקוביד הזה שינה לנו את העולם. מי היה מאמין ששנה שלמה נהיה סגורים בבתים, שהעסקים שלנו כבר לא יעבדו באותה מתכונת, שהסלון יהפוך למשרד ושהמציאות, כמו שהכרנו אותה, תראה כמו חלום רחוק.
אבל רגע לפני שאת מהנהנת בבאסה, בואי נזכור שיש לנו את הכוח לשנות את המצב הזה ולרתום אותו לטובתינו. כי לא משנה מה קורה, כל סיטואציה חדשה, מביאה איתה גם הזדמנויות חדשות. והן יכולות להיות מרגשות ומפתיעות ולהביא אותך לפסגות שלא דמיינת אפילו.
איך?
זה שמשתולל פה איזה נגיף נודניק, לא אומר שהפסקנו לרצות שירותים, לרכוש מוצרים או לבזבז בלי תכלית – זה רק אומר שהדרכים שלנו לעשות את זה השתנו. אם פעם היינו רוכשות תוך כדי שיטוט ברחוב או בקניון – היום אנחנו עושות את זה כשאנחנו משוטטות ברחבי הדיגיטל. וכמה מופלאים הם המרחבים האינסופיים ועמוסי האפשרויות שיש לו להציע לנו. אז נכון, כל זה היה קיים עוד הרבה לפני הקורונה, אבל אין ספק שהסיטואציה הנוכחית רק האיצה והדגישה כמה חשובה הנוכחות שלנו בדיגיטל – וכמה הזמן המתאים ביותר להשקיעה בה – הוא ממש עכשיו.
וכאן, גברת, כאן נמצאת ההזדמנות. כשכל העולם כבר נמצא שם – את לא יכולה להרשות לעצמך להשאר מאחור. את יכולה (וצריכה!) לכבוש את המטרות העסקיות שלך. ואת יכולה לעשות את זה מהבית, כשאת בפיג׳מה וכפכפים. כל מה שאת צריכה זה מחשב, חיבור לאינטרנט, ונכונות לעבוד ולהשקיע כדי לפתח את הנכסים הדיגיטלים שלך. מכאן והלאה, השמיים הם באמת הגבול.
כל מה שדחית, הזנחת והעדפת לשמור על אש קטנה – את כל זה – הגיע הזמן להתניע.
כן, אני מדברת על התכנים שכבר חודשים לא העלית לאתר שלך. על העיצוב שרצית להוציא לפועל ולא קידמת. על העוקבים שהעלו אבק באינסטגרם ועל עמוד הפייסבוק שלך שהפוסט האחרון בו שואל ״אז איפה אתם רואים זיקוקים וחוגגים 70 שנה לישראל?״
את מבינה, זה לא רציני. את לא יכולה להרשות לעצמך לאבד מהרלוונטיות, בטח לא עכשיו, כשהתחרות על תשומת הלב באונליין היא כל כך גדולה.
וכאן, ידידנו השיווק הדיגיטלי נכנס לתמונה.
מה זה בדיוק שיווק דיגיטלי?
כל פעולה שיווקית שנעשית בדיגיטל ומטרתה לענות על הצרכים והיעדים העסקיים שהצבת לעצמך. החל מלקבל יותר כניסות וחשיפות לאתר ועד להגדלת כמות העוקבים, איסוף לידים ומיקסום ההכנסות. ויש כל כך הרבה דרכים לעשות את זה.
לכל עסק יש תמהיל שונה של ערוצי שיווק שהייתי ממליצה לו לאמץ – לחלק יתאים עמוד אינסטגרם, לחלק עדיף קבוצה או דף בפייסבוק ולחלק בכלל אמליץ על ערוץ יוטיוב. אבל יש דבר אחד, שללא יוצא מן הכלל, הייתי ממליצה לכל עסק – אתר אינטרנט. האתר שלך הוא הנכס הדיגיטלי הכי חשוב שלך. הוא כרטיס הביקור, חלון הראווה ופלטפורמת התוכן שלך ואת יכולה לעשות בו מה שאת רוצה, בלי להיות כפופה לשינויים במדיניות ולכל מיני גחמות של ענקיות כמו פייסבוק או יוטיוב. זה הבסיס ומכאן הכל מתחיל. ברגע שיש לך אתר, נוכל לקדם אותו, לשווק אותו, למשוך לקוחות, לבנות אותך כאוטוריטה בתחום וגם לפתח סביבו ערוצי שיווק נוספים.
כן, קראת נכון. העבודה לא מסתיימת בבחירה והקמה של הנכסים הדיגיטלים. אז יפה שיש לך אתר אינטרנט, קבוצת פייסבוק, ערוץ יוטיוב ועמוד אינסטגרם – אבל עכשיו גם צריך לגרום לכל העסק הזה לזוז.
וכאן נכנסות לתמונה הפעולות השיווקיות הבולטות, שבטח כבר יצא לך לשמוע עליהן:
- קידום אורגני בגוגל – או בשמו הנפוץ לא פחות, SEO. יש בדיחה כזאת שאומרת שהמקום הכי טוב להחביא בו גופה, זה העמוד השני בגוגל. למה? כי אף אחד לא באמת מגיע אליו. ואם האתר שלך אכן קבור אי שם מאחור בתוצאות החיפוש, אולי כדאי לשקול עבודה עם מקדם אתרים שבאמצעות תוכנית תוכן, בניית היררכיה ומחקר מעמיק – יוכל לקדם את האתר שלך לעמוד הראשון ולהביא לך הרבה יותר חשיפה ולידים. חשוב לציין שמדובר בתהליך מתמשך לטווח ארוך, אבל גם התוצאות יהיו בהתאם וישמרו על יציבות לאורך זמן.
- קידום ממומן – המטרה היא זהה – לכבוש את המיקומים הראשונים בגוגל, רק שהפעם, הדרך קצת שונה ובאה לידי ביטוי באמצעות תשלום ישיר לגוגל בתמורה לבולטות שהיא מספקת. השיטה הזו עדיפה למי שמחפשת להשיג תוצאות בטווח המיידי ואין לה אפשרות לחכות עד שהקידום האורגני יתחיל להשפיע. אם לצורך העניין יש לך מפעל למצות ופסח עוד פחות מחודש – אסור לך לשרוף זמן ובאמצעות קידום ממומן תוכלי להגיע לקהלים הרלוונטים במיידיות. החסרון? הפסקת לשלם – הפסקת להופיע.
- משפיענים – עוד צורת שיווק יחסית מיידית וקצרת טווח שהעקרון שלה הוא יחסית פשוט – פני לדמות מפתח בנישה שלך או כזו שיכולה להזדהות עם ערכי המותג שלך – ובקשי ממנה לחשוף את המוצר שאת משווקת תמורת תשלום. מה שטוב בשיטה הזאת – שהיא ״מנצלת״ את המעמד והאמינות של המשפיענ/ית כדי לחשוף את המותג שלך בפני קהל יעד מדוייק ורלוונטי.
אני יודעת, דברתי פה על כל כך הרבה דברים אבל המטרה שלי היא אחת – להדגיש עד כמה חשוב הנכס הדיגיטלי שלך ועד כמה חשוב להשקיע בו ולקדם אותו, דוקא בתקופה הזאת, כשההכנסות מהאוף ליין הולכות ופוחתות. שיווק דיגיטלי הוא הכלי שבאמצעותו תוכלי לבנות את עצמך, להגיע ללקוחות חדשים ולייצר גרפים ירוקים של הכנסות שעוד טרם ראית.
ניסיתי לעשות סדר, אבל אם כל זה נשמע קצת יותר מדי מורכב בשלב הזה, אני מזמינה אותך להשאיר לי פה טלפון כדי שנדבר, נכיר ונבין טוב יותר איפה את נמצאת כרגע ומה אנחנו יכולות לעשות כדי לקדם אותך לעבר המטרות שלך.