שיווק דיגיטלי נשים VS גברים

נוי קייטל
//
ספטמבר 3, 2021

על בנים ועל בנות: למה אנחנו ב2021 ועדיין יש הבדלים בין נשים לגברים בתחום הדיגיטל?

אחת לכמה זמן יוצאת כתבה כזו או אחרת שבאה לשים לנו מראה מול הפרצוף ולחשוף את האמת הכואבת לגבי הפערים שבין נשים לגברים בשוק העבודה. ולמרות שאני רוצה להיות מופתעת, זה לא קורה, כי תמיד אותו סיפור עולה מהמספרים. גברים עדיין מרוויחים יותר מנשים, גברים עדיין מחזיקים ביותר תפקידים ניהוליים ולאחרונה גם נחשפתי לסקר שמצביע על הפערים בתחום הדיגיטל. מסתבר שיש פחות ופחות נשים בדיגיטל וגם התחום הזה לאט לאט נצבע בצבעים של ״תחום גברי״. במהלך הקריירה שלי נחשפתי לכל מיני קבוצות פייסבוק בהן התקיימו דיונים בנושאים של שיווק ופרסום בדיגיטל. איכשהו, נשים נמנעו מלהשתתף, לשאול ואפילו להגיב רק כי התגובות כלפיהן היו לועגות ומזלזלות. ומה שקורה בפלטפורמות החברתיות, קורה גם במשרדים עצמם, כשנשים לא מוערכות מספיק על כישוריהן ולא בהכרח מקבלות הזדמנויות שוות להשתלב ולהוביל.

אבל האמת היא שעולם הדיגיטל הוא כל כך מגוון וכל כך מעניין שאת לא צריכה אף אחד שיחליט עבורך במה את טובה ובמה את לא טובה. מה את יכולה או לא יכולה לעשות. אם את מרגישה שיש לך לתת מעבר, אם את יצירתית וחושבת מחוץ לקופסא, אם בוער בך להצליח בגדול ואת מרגישה תסכול מזה שמקצצים לך את הכנפיים – אז הבעיה היא לא בך. את פשוט נמצאת בסביבה שלא מתאימה לך ולשאיפות שלך. את נמצאת במקום שכבר הפך להיות קטן עליך. וזה סימן טוב עבורך, כי את יודעת למה את מסוגלת ואת לא מוכנה להסתפק בפחות מזה.

אין שום סיבה שלא נראה יותר ויותר נשים בתחום השיווק הדיגיטלי. בעולם כל כך דינמי שלא מפסיק לחדש, להתחדש, להתפתח ולהפתיע – נשים יכולות למצא נישה שמתאימה להן ולפרוח. יתרון נוסף שהדיגיטל מאפשר לנשים הוא העבודה מרחוק. אם החלטת לקחת הפסקה מהמשרד לצורך גידול הילד, זה לא בהכרח אומר שהקריירה שלך חייבת להעצר. תוכלי להמשיך ואפילו להגיע למקומות טובים יותר אם תבחרי לך תחום מומחיות ותפתחי אותו. עולם הדיגיטל מאפשר לך לעשות כל כך הרבה דברים וכל מה שתצטרכי זה מחשב עם חיבור לאינטרנט. 

בשורה התחתונה – בניגוד למקצועות אחרים שמחייבים הגעה למשרד או שנים של תארים, התמחות ולמידה, בתחום הדיגיטל המצב שונה. זה לא אומר שלא תצטרכי להשקיע, ללמוד ולעבוד קשה. זה תחום שיש המון מה ללמוד בו והשינויים בו בלתי פוסקים. אבל זה בהחלט אומר שאם החלטת ללכת על זה – את יכולה לקחת קורסים ממוקדים בתחומים שמעניינים אותך ולהפוך את זה למקצוע של ממש. ואם את כבר חזק בעניינים, תמיד תוכלי לקחת את זה לשלב הבא, לחבוש את הכובע של מנהלת הדיגיטל ולהציע שירותים נרחבים ומקיפים יותר. אין סוף לאפשרויות שעומדות לרשותך, את רק צריכה להבין למה את נמשכת, למצוא את התשוקה שלך וללכת על זה בכל הכוח.

וזה מוביל אותי לנקודה הבאה, כי הרבה פעמים יש נשים שמאוד רוצות לעשות את השינוי, אבל הן לא יודעות במה לבחור ומה ההבדלים ומאיפה בכלל מתחילים. בשורה תחתונה, חשוב לזכור שאין תחליף ללמידה. את במסע, וכדי למצא את התשובות – את חייבת לשאול שאלות. חשוב שתכירי את עצמך, את החוזקות שלך, את הדברים שמעניינים אותך ואת התחומים שבהם תוכלי להביא את עצמך לידי ביטוי. ככה יהיה קל יותר לכוון למקום הנכון. כי מה שמתאים לאחת, לא יתאים לאחרת. יש נשים שמונעות מנתונים, מדוחות וממספרים ויש כאלה שיעדיפו כתיבה, עיצוב ועריכה. תחום הדיגיטל הוא כל כך מגוון שהוא ידע לתת מענה גם לאלה וגם לאלה. מבטיחה לך.

אז מה צריך לעשות כדי לראות יותר נשים בדיגיטל?

הדבר הראשון שאני ממליצה לך לעשות הוא לקרא קצת על כל תחום במטרה לקבל איזשהו מושג לגביו, רק ככה תוכלי לקבל את ההחלטה המדוייקת ביותר עבורך. קידום אורגני, קידום ממומן, ניהול רשתות חברתיות, בניית אתרים, עיצוב גרפי, חווית משתמש, כתיבת תוכן, אוטומציה, אנליזה, אפיליאציה, אסטרטגיה שיווקית, קריאייטיב – כל כך הרבה דברים שתוכלי לעשות וכל אחד מהם שונה בתכלית. את חייבת להכיר את האופציות כדי להבין עם מה מעניין אותך להתקדם הלאה. תקראי, תחקרי, תשאלי. כנסי לקבוצות פייסבוק ותתחילי להתייעץ עם אנשים שעושים את הדברים שאליהם את שואפת. תשאלי אותם איך הם התחילו, מה הם האתגרים שאיתם הם מתמודדים, כמה זמן ארכה ההכשרה שלהם, האם הם יכולים להמליץ על קורס או דמות מקצועית שתוכל להדריך אותך, אילו תכונות אופי עוזרות להם להצליח במה שהם עושים וכן הלאה. תעלי כל ספק וכל חשש שיש לך. ככל שתדעי יותר – את תחששי פחות. וברגע שתחששי פחות – את תהיי מוכנה להתקדם לשלב הבא. 

בשלב הבא את למעשה כבר יודעת מה מתאים לך. את מכירה בגדול את התחום, יודעת מה הכישורים הנדרשים, יודעת כמה זמן פחות או יותר יקח לך להגיע לשם וכל מה שאת צריכה לעשות זה להתחיל ליישם. בהנחה וקבלת המלצות גם לגבי קורסים, סדנאות ומדריכים – הדרך שלך התקצרה משמעותית. בהנחה ולא – את חוזרת שוב לשלב החקר. בדקי מכללות דיגיטל והתחילי להשוות מה כל אחת מציעה לך. לחלופין, נסי להגיע למומחים בתחום ולבדוק האם יש להם קורס או סדנא ממוקדת שתענה על הצרכים שלך. הרבה פעמים הם ידעו להיות הרבה יותר ממוקדים ולתת לך ערך רב. 

אז כן, כמו שאת רואה, מדובר בעולם שיש לו כל כך הרבה מה להציע. יש בו אפשרויות, כיוונים ומסלולים שאני בטוחה שתוכלי למצא משהו שידבר אליך ובהמשך גם להתפתח ולצמוח ממנו. הבונוס המשמעותי הוא שהתחום הזה מאפשר להצליח גם מהבית ולא דורש ממך לעשות ויתורים קשים שבאים על חשבון המשפחה והילדים. וזה, מבחינתי, אחד היתרונות הכי גדולים שיש לתחום הזה להציע לנו.

שיתוף:

Take ME To The TOP

אולי יעניין אותך?

המדריך המקוצר ל-SEO מנצח: איך לבנות עסק דיגיטלי בחופשת לידה
ברוכה הבאה! אם את כאן, את מבינה שחופשת הלידה היא לא הפסקה מהחיים המקצועיים – זו הזדמנות לבנות את העתיד שלך. המדריך הזה הוא תוכנית פעולה ממוקדת SEO (קידום אתרים אורגני) שתוכננה במיוחד לאימהות טריות: פחות תיאוריה, יותר יישום גמיש.
נוי קייטל
//
אוקטובר 9, 2025
איך חופשת הלידה יכולה להיות הקפיצה המשמעותית שלך מבחינה מקצועית?
אם את קוראת את השורות האלה, כנראה שאת נמצאת בדיוק בצומת דרכים מרגשת ומאתגרת: את אם טרייה או מתקרבת ללידה, וככל הנראה, חופשת הלידה נותנת לך רגע של הפוגה... ובעיקר, הרבה מחשבות על ה"אחרי". אולי את מרגישה שהתפקיד הקודם שלך כבר לא מתאים לאימהות החדשה שלך, או שאת משתוקקת לגמישות, משמעות, או פשוט הכנסה גבוהה יותר שתאפשר לך להיות יותר נוכחת בבית.
נוי קייטל
//
אוקטובר 9, 2025
הפרומפט המנצח לכתיבת תוכן AI מונע SEO
כדי להפוך כלי AI כמו ג'ימני או ChatGPT לשותפים אפקטיביים לכתיבת תוכן SEO, צריך לתת להם הנחיה מדויקת ומובנית. הנה מבנה פרומפט מומלץ לכתיבת כתבה מלאה שעונה על דרישות SEO ומתבססת על עקרונות E-E-A-T (ניסיון, מומחיות, סמכות ואמינות):
נוי קייטל
//
אוקטובר 8, 2025
איך להשתמש ב-ChatGPT או בג׳ימני לכתיבת תיאורי מטא ממוקדי המרה?
זהו נושא קריטי! תיאורי מטא (Meta Descriptions) הם למעשה הפרסומת הממומנת שלך בחינם בתוצאות החיפוש. השימוש בכלי AI כמו ChatGPT או Gemini כדי לכתוב אותם הוא דרך חכמה לייצר וריאציות ממוקדות המרה במהירות. הנה המדריך המלא כיצד להשתמש בהם בצורה מיטבית:
נוי קייטל
//
אוקטובר 8, 2025
מדריך 2025: איך לפתוח Google My Business Profile ולנצח את המתחרות ב-Local SEO
אם יש לך עסק מקומי, הפרופיל העסקי בגוגל (GBP) הוא הנכס הדיגיטלי מספר 1 שלך. זו הנקודה שממנה גוגל לוקחת מידע כדי למלא את מפות גוגל, פאנל הידע ואפילו תשובות ב-AI Overviews.
נוי קייטל
//
אוקטובר 5, 2025
קוד סודי: איך להכריח את גוגל להכיר בך כמומחה? (הטריק של Google Knowledge Graph שמשנה את הדירוג)
בטח שמעת הרבה על SEO, מילות מפתח, ודירוגים. אבל יש משהו חשוב בהרבה: איך גוגל מכירה את העסק שלך. הגיע הזמן להכיר את Google Knowledge Graph (גרף הידע של גוגל) – המוח של גוגל שמחבר בין כל פיסת מידע על המותג שלך.
נוי קייטל
//
אוקטובר 5, 2025